DESCRIPTIVE TEXT ABOUT NATIONAL MONUMENT DAN ARTINYA



National Monument or popularly called as Monas or obelisk monument is memorial tower which is shaped as torch flame towering to the sky. The height is about 132 meters. While its crock is 17 meters from the ground and the width of its yard is 45 x 45 meters square. Monas stands very solid covered with white paint on its body and gold colors that light up on its top.
It was built to commemorate the resistance and struggle of the people of Indonesia to gain independence from Dutch colonialism. National monument construction was began on17th August, 1961 in the reign of the first Indonesian president, Sukarno. It was Completed and opened to the public on 12th July, 1975. This monument is crowned by flame which is covered by 35 kilogram of pure gold. The flames are placed on the top of the monument symbolized as the spirit of the fiery Indonesian struggle. We can see the beauty of the Monument national in the middle of Merdeka court, Central Jakarta.

Terjemahan :

TEKS DESKRIPTIF TENTANG MONUMEN NASIONAL


Monumen Nasional atau yang populer disebut dengan Monas atau Tugu Monas adalah monumen peringatan yang berbentuk obor api yang menjulang tinggi ke langit. Tingginya sekitar 132 meter. Sedangkan tinggi cawannya memiliki tinggi 17 meter dari permukaan tanah dan luas pelataranya berukuran 45 X 45 meter yang berbentuk bujur sangkar. Monument nasional berdiri sangat kokoh di lapisi dengan cat yang berwarna putih pada bagian badannya dan warna emas yang menyala di atasnya.
Monument Nasional dibangun untuk mengenang perlawanan dan perjuangan rakyat Indonesia untuk merebut kemerdekaan dari penjajahan kolonial Hindia Belanda. Pembangunan monument nasioanl ini dimulai pada tanggal 17 Agustus 1961 di masa pemerintahan presiden Indonesia yang pertama Sukarno. Selesai dan dibuka untuk umum pada tanggal 12 Juli 1975. Tugu ini dimahkotai lidah api yang dilapisi lembaran emas murni seberat 35 kilogram. Lidah api yang diletakan di atas Monas melambangkan semangat perjuangan bangsa Indonesia yang menyala-nyala. Kita bisa melihat keindahan Monumen Nasional di tengah Lapangan Medan Merdeka, Jakarta Pusat.
DESCRIPTIVE TEXT ABOUT NATIONAL MONUMENT DAN ARTINYA DESCRIPTIVE TEXT ABOUT NATIONAL MONUMENT DAN ARTINYA Reviewed by bisnisrumahq.blogspot.com on Tuesday, April 19, 2016 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.